onsdag 1 januari 2014

GOTT SLUT OCH GOTT NYTT!

Årets sista dag fick jag tillbringa på hästryggen i ett uppvärmt ridhus.
1:an hade ordnat med en privatlektion i westernridning åt mig. =)

Efter avslutad lektion blev det fika hos 1:ans "svärföräldrar" innan vi sent omsider återkom hem och jag kunde ta itu med årets nyårsmiddag. Det blev snittar med kallrökt laxröra till förrätt, klyftpotatis, helstekt baconlindad fläskytterfilé med soltorkade tomater till varmrätt och creme brulée alt. chokladmousse till dessert. 

Skålade in tolvslaget gjorde vi traditionsenligt i Pommac. 
Det har ju också blivit en tradition att jag försöker vika servetterna lite konstfullt till nyår, så i år försökte jag  mig, med varierande resultat, på "franska liljan".

  Årets första dag har jag, maken och båda hundarna tillbringat 2 timmar i skogen. Efter att ha försökt följa med i makens sjumilakliv samtidigt som jag skulle hålla reda på hundarna och titta på alla, av honom utpekade, toppbrutna tallplantor, för tätt växande granplantor, spår efter gamla vägar, skiftesgränser och fastighetsgränser var jag så totalt vilse att jag trodde att vi nästan var hemma, när vi i själva verket nästan var framme vid järnvägen i totalt motsatt riktning. Läskigt!
Nu känn ja mä faktiskt nalta schleten och tänker lyxa till det med en liten tupplur.
Hare gött! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar