söndag 5 januari 2014

Blåslagen morsa med barnlogistikproblem

Idag slog jag ihjäl mig lite grand igen. 
Jag berättade aldrig om förra gången, men det var i mitten på november som jag flög som en vante ner från bron när jag skulle gå ut och ta in hästarna. Den gången var det vänster axel som fick ta smällen och den är fortfarande inte bra. Idag var det höger höft och huvudet som fick det. Förra gången var maken hemma och kom faktiskt springande till min undsättning, men idag jobbar han 12-timmars, så jag insåg att jag fick försöka kravla mig in bäst jag kunde själv. Ajajajaj

Jag hade sedan tidigare lovat 3:an och 4:an att vi skulle åka och titta på "Sune på bilsemester" i eftermiddag, men så fick 5:an en inbjudan till ett badkalas som krockade tidsmässigt med filmen. Vem/vilka skulle jag bli tvungen att göra besviken nu då? Jag har ju trots idoga försök fortfarande inte kommit på hur man klonar sig. Tack och lov tyckte 2:an att det kändes helt okej att följa med 5:an på kalas och min gamla mor ställde upp på att skjutsa hem dom därifrån. 
Jag har sådan respekt för singelföräldrar som lyckas få livet/logistiken att gå ihop. Jag är bara "singel" var tredje vecka, men jag tycker att det räcker fullständigt.
Imorgon har maken och jag planerat att ta med mina gamla föräldrar och titta på "Hundraåringen"...om det ordnar sig med barnvakt vill säga. 1:an är inte hemma och både 2:an och 3:an vill följa med på bion. Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar