torsdag 18 juli 2013

Skogens guld

Igår packade jag in alla ungar, utom 1:an som inte kommit hem än, i bilen för lite bärplockning.
Vissa protesterade mer än andra om man säger så. =)
När vi väl var framme tyckte nog alla att det var ganska trevligt trots allt och 2:an hade oanade bärplockar talanger. Dom kommer att utnyttjas flitigt!
Tyvärr plurrade både 2:an och 4:an i ett surhål, så vi blev inte kvar så länge vid hjortronmyran, men vi fick i alla fall ihop till en skål och planerar att återvända dit igen eftersom mycket fortfarande var omoget.
På vägen tillbaka till bilen passade vi på att plocka lite blåbär, så i morse serverades det blåbärsgröt till frukost. Mums!
Skogens guld
Ingen björn, nej inte ens en liten björnlort fick vi se heller! =)

3 kommentarer:

  1. Vilken tur för er! Att ni slapp allt som har med björnar att göra!! ;D

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva mitt namn...men du kunde kanske räkna ut det ändå! ;)
    /Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla roligt med en kommentar! :) Då vet jag att det i alla fall är en person som läser vad jag skriver. :p
      Jag tycker att det var ganska tråkigt att inte få se någon björn, men om du är orolig för att stöta på någon kan du få låna med dig 4:an. Den björn som vågar visa sig då finns inte. :D

      Radera