lördag 13 juli 2013

En sån dag

Vaknade i morse av att 50-kgs hunden blev galen över att en främmande bil körde upp på gården. Innan jag hade knövlat mig ur sängen hade den hunnit åka härifrån igen, men när jag sedan står och laddar kaffebryggaren får jag se mannen som bor granne med vår fjällkohage spankulera förbi utanför köksfönstret och det hör inte till vanligheterna, så jag förstår att det måste vara någon eller några kor på drift.
Naturligtvis passar maken på att vara på jobbet när djuren är på rymmen, så jag sprang upp och väckte 1:an i stället.
Det visade sig att vackra Disa hade förirrat sig ut ur hagen och inte hittade in igen, men det gick fort och lätt att återbörda henne.
I kväll har vi varit på LRFs årliga och trevliga sommarfest. Tiden gick fort och klockan blev sen innan vi styrde färden hemåt, men sen slutade det trevliga. Alla hemmakossorna var på rymmen och var inte lika lätta och smidiga att driva tillbaka igen. Därför sitter jag nu och varvar ner framför datorn kl. 3 på natten.
I morgon, eller snarare idag, ska maken och 1:an fortsätta att bala, så förhoppningsvis, om maskinerna och vädret håller, hinner dom bli klara innan semestern börjar och då kanske vi får chansen att prova på hur det är att faktiskt ha semester. =)

Gomorron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar