lördag 30 mars 2013

Påskmiddag

I år jobbar maken i stort sett hela helgen, så jag har inte brytt mig om att bjuda hem mina gamla föräldrar, men för två år sedan gick det till som följer:

Jag ska bjuda mina gamla föräldrar på trerätters påskmiddag och har planerat menyn noga. 
Eftersom lilla närbutiken inte har allt som ingår har jag lejt en kompis att handla i stora staden och skicka hem varorna med skiftarbetande maken. 
Jag upptäcker, efter en titt i påsen, att det har brustit i kommunikationen och ändrar snabbt i menyn från påsksallad till pressad potatis. 
När den upptinade laxen ska tillagas märker jag på den tydliga "surströmmingsdoften" att menyn behöver ändras igen. Från upptinad lax till djupfryst rödingfilé. 
Nu visar det sig att det är stopp i avloppet i köket och slaskvattnet måste ösas i hink för att tömmas i toaletten. 
Efter en "lite" försenad middag är det dax för kaffe och dessert, men naturligtvis lossnar knoppen på perculatorn och kaffet sprutar likt en fontän över köksbänken. 
Gamla föräldrarna tackar för sig och jag försöker återställa hemmet till före middag skick. 
Då tar 5:an, knappt 2 år, av sig blöjan nedanför bordet. Upptäcker till sin förskräckelse att det är bajs i den, snubblar bakåt och sätter sig med ett tjask på golvet. Innan jag hinner reagera har 5:an tagit sig på fötter igen, trampat i bajset och sprungit iväg med tydliga fotavtryck för mig att följa.

Glad Påsk! =)

4 kommentarer:

  1. Hahaha
    Gud vad mysigt!!!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Kikar in och lämnar ett avtryck:)
    Hoppas ni har en fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt med "nya" avtryck! =)

      Radera
  3. ASG!! Hahahaha, fy fan. Jag förstår att det inte blir någon påskmiddag i år. :)

    SvaraRadera