tisdag 1 januari 2013

Nytt År...igen

Tiden går så otroligt fort!?
Så är nyårsaftonen över för den här gången och i morgon börjar vardagslunken igen.
Som jag har sagt tidigare, så föredrar jag (numera) nyårsafton alla gånger före julafton och förmodligen märker även min familj av det. 1:an var i alla fall bjuden till några kompisar, men ville bli hämtad innan vi skulle äta nyårsmiddagen.
Det om något tar jag som ett bra betyg på mitt "festfixande". Över min döda kropp att jag skulle ha skippat kompisarna för att fira in det nya året med föräldrarna när jag var i samma ålder.
 
Jag, 2:an och 4:an dukade bordet medans 1:an blev upphämtad. Vi passade på att använda "bröllopsservisen" och linneservetterna som jag fyndat på loppis.
Till förrätt blev det Laxrullar med sting.
Varmrätten bestod av Konjaksflamberad oxfilé (av egen uppfödning) med grönpepparsås, grönsallad och potatiskroketter.
Desserten.... Dumlepannacotta med skogsbär. Mmmmm
Tolvslaget skålades in med cider, men det glömde jag att fota. =)
 
Årets första dag har firats med att köra häst. Det är så otroligt roligt!
 
Hur har det nya året firats/börjat hos dig?
 
 

9 kommentarer:

  1. Min egenvalda nyårsmeny var potatis och korv. Jättegott! :D Skålade sen i Pommac.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korv på menyn var du tydligen inte ensam om. :)http://bondmoran.nu/?p=7323

      Radera
    2. Nähäpp, det gick tydligen inte så bra att länka...

      Radera
    3. Vet ännu en till som åt korv och mos. Verkar vara vanlig nyårsmeny. :)

      Radera
  2. Boka in mig för nästa års firande! ;)
    /Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart! Dyker du upp så där vid 18 tiden 31/12-13 då? :)

      Radera
  3. Superfin dukning och god mat ser det ut som. Servettbrytningen impar ytterligare ett snäpp!!!
    Här skålades det nya året in i all enkelhet. Disigt utanför, bara de närmaste raketerna syntes.
    Ombonat med levande ljus i mängd.
    Trivsamt det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svärmors kokbok från 50-talet är riktigt användbar. Servettbrytning är bara ett av alla ämnen som tas upp... :)

      Radera