onsdag 26 september 2012

Vråljobbigt

I dag har jag fått skäll som aldrig förr!
En psykokund ringde och vrålade åt mig i telefonen inför hela min arbetsplats, inklusive chefen.
När psykokunden inte orkade vråla längre lämnade han över telefonen till sin fru som fortsatte att vråla, ivrigt påhejad av sin, i bakgrunden, trots allt fortfarande vrålande make. Jag måste faktiskt ge honom en eloge för uthålligheten.
Efter att behärskat, men fruktlöst försökt lugna psykokunden och han fru, i vad som kändes som en evighet, lämnade jag över telefonen och ärendet till min chef.
Då kastar dom på luren och går miste om chansen att tvåla till mig ordentligt!? Fegt!
Summan av kardemumman blev i alla fall att jag fick ryggdunk och beröm av mina "tjuvlyssnande" kollegor som tyckte att jag var beundransvärd som lyckades behålla lugnet och argumentera sakligt genom hela vrålsamtalet. Att jag egentligen var så arg att jag formligen tuggade fradga bortsåg dom vänligt nog ifrån.


Enligt den här artikeln borde jag nu vara glad och harmonisk.
Nja, jag vet inte det jag....

6 kommentarer:

  1. Än är inte sista idioten född!
    Strongt att inte börja skrika tillbaka! Själv hade jag nog vräkt ur mig både det ena och andra i ett sånt ögonblick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, Mari! DU hade fått en ursäkt av kunden. =)

      Radera
  2. Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta och se det komiska i det du skriver.:)
    Jag kan bara tänka mig hur svårt det måste ha varit för dig att inte gorma tillbaka.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du också ser det komiska i det. I efterhand skrattar jag gott åt spektaklet, men just då.... Morr!

      Radera
  3. haha herregud vilka männsikor det finns!!

    SvaraRadera
  4. JA, man ska aldrig sluta att förvånas men man måste ju ända fråga sig -Hur tänker folk? Tänker dom alls?
    Önskar dig en trevlig helg med massor av positiva upplevelser ;-)

    SvaraRadera