söndag 16 september 2012

Skitjobb

Det är väl själva *** att jag bytt till mig ett jobb som innebär att jag missar mer eller mindre halva helgen för att kroppen och knoppen inte pallar?
Å snart har vi det så här också. :(
På min förra arbetsplats, med samma arbetsuppgifter, gick det hur bra som helst och jag brukade längta till jobbet. Nu är jag jättesliten i kroppen och "som ett brev på posten", brukar arbetsveckan avslutas med yrsel och så kraftig huvudvärk att jag bokstavligen mår illa.
Någon som har ett förslag på nytt yrke?
Nä, nog om detta!
 
I dag har vi varit på konfirmationsgudstjänst och sedan firat 2:an som fyller "fjortis" och i kväll har jag och maken varit och sett Hamilton 2. Jag tycker inte alls att den var så dålig som kritikerna påstår, fast jag har lite problem att acceptera Persbrandt, aka Gunvald Larsson i rollen.
 
Ha´t gott!
 

4 kommentarer:

  1. Kan du inte byta tillbaka? Låter som ett recept på utbrändhet när du mår sådär. :/

    SvaraRadera
  2. Följande egenskaper motiverar oss i den psykosociala arbetsmiljön:
    Mångsidigt arbete när det gäller krav på kunskaper och färdigheter.
    Arbetets helhetssyn är viktigt, det vill säga om man gör en avgränsad del av ett arbete och inte ser slutprodukten eller kan överblicka en stor del av produktionen.
    Arbetet ska vara betydelsefullt.
    Arbetet ska vara självständigt.
    Arbetet ska vara utformat så att man förstår om man gjort ett bra eller dåligt jobb.

    Faktorer som påverkar arbetet negativt:
    Stor arbetsmängd – högt arbetstempo
    Monotont arbete
    Oklara förväntningar
    Otrygghet i anställningen
    Konflikter - kränkningar - trakasserier
    Arbete med människor
    Ensamarbete
    Den fysiska miljön

    (Källa: Wikipedia)

    Förutom dessa godbitar är ledarskapet mycket viktigt.
    Jag lovar att problemet inte ligger hos dig men det är tyvärr du som får ont. :/

    SvaraRadera
  3. Vilken skit med ditt jobb hoppas att det går att fixa till på något vis så du får må lite bättre.
    Nån Hamilton har jag inte sett ännu =)
    Kram ♥

    SvaraRadera