fredag 7 september 2012

Skitinlägg

Jag fick ett jobbigt mobilsamtal när jag var låååångt hemifrån på jobbet.
"Dina bockar är lösa på vägen!".
Toppen! Ingen är hemma, så vad gör jag?
Ja, nu är ju jag förstås den första att erkänna att man aldrig blir för gammal för att ringa mamma och pappa, men jag kommer nog att bli enormt ersättningsskyldig nu. Min gamle far blev nämligen tvungen att krypa på en planka ut på gödselplattan för att kasta lasso på en bock som uppenbarligen trodde att han kunde gå på vatten likt Jesus, fast i det här fallet var det kletgödsel. Endast huvudet stack upp och pappa lär ha fått klä av sig in på bara skinnet innan han kunde sätta sig i bilen igen.
Ack den som hade fått vara en fluga på väggen och fått se spektaklet. =)
När jag sent omsider kom hem hade dom rymt igen, så jag och 2:an fick springa runt med pannlampa och "godishink" i mörkret för att lokalisera dom.
Nu är dom i alla fall inlåsta i en hästbox och jag luktar bokstavligen skit efter att ha baxat in den gödselbadande bocken. Det spelar tydligen ingen roll hur mycket jag skrubbar händerna. =(
Tyvärr har 3:an slarvat bort laddaren till kameran, så några bildbevis blir det inte denna gång, men nästa inlägg kan handla om hur det gick till när jag badade och schamponerade bockskrället och innan dess får vi hoppas att laddaren är återfunnen. 
 
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Haha, så synd att ingen följde efter din farsa med kamera!! ;)

    SvaraRadera