måndag 6 augusti 2012

Action på byn

Det blev en händelserik fredag!
Jag skulle hämta hem nordisen från betet några dagar och tyckte att hans beteskompis också kunde få följa med för att slippa vara ensam.
Allt gick enligt planerna tills det var en knapp kilometer kvar. Då blev beteskompisen så rädd för våra kossor att han lämpade av sin ryttare på stigen, skenade rakt genom kostängslet, upp på vägen och genom hela byn. Jag hade ju inget annat att välja på (sen jag kollat om min medryttare var okej) än att sätta efter honom i galopp. Efter några kilometer hann vi upp honom, men då var han så stirrig att vi valde att låta honom återvända hem till sin egen hage igen.
Nu går nordisen tillfälligvis här hemma...
...men mina fingrar blev skinnflådda på kuppen.
Det känns i alla fall bra att man har ordnat lite action på byn så att folk har något att prata om annat än vädret. =)

2 kommentarer:

  1. Det var väldigt snällt av er måste jag säga. Mer action åt folket! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja mer action skulle behövas även i min by :-)

    SvaraRadera