tisdag 13 augusti 2013

Trädgårdsutflykt

Nu är jag inne på min tredje och sista semestervecka och inte många, eller egentligen inga inlägg alls har jag åstadkommit fast jag har varit ledig. Märkligt?
Gamla mamma och jag hann i alla fall med en liten "roadtrip" redan innan semestern. 
Tidningen Land hade sin årliga Öppen Trädgård och vi passade på att besöka två trädgårdar för lite ögonfägnad och kanske även lite inspiration.
Så smart att bygga upphöjda jordgubbsplanteringar, eller varför inte göra en våtbädd med tillhörande vattenfall för att få lyssna på porlande vatten?





Jag har ju massor av gamla fönster som bara står. Kanske bygga ihop ett växthus, eller kanske är det mer praktiskt att bygga det av kanalplast?
Eller så nöjer jag mig helt enkelt med att titta på andras trädgårdar och låter min egen vara som den är. D.v.s. vild och vacker? :)

1 kommentar:

  1. Trädgårdsdrömma måste man ju! Så vips en dag kanske man får till det där växthuset! :)

    SvaraRadera