tisdag 13 augusti 2013

Tillökning

Nu har äggen från Värmland kläckts, egentligen är det nästan två veckor sedan, men jag har ju inte tagit mig för att skriva något på bloggen tidigare.
Det blev totalt 28 kycklingar, men en dog tyvärr igår.
Ikväll har jag lagt Hedemoraägg under två surhönor i hönshuset, så förhoppningsvis tittar det fram några såna också om tre veckor. Räven har tagit alla min tidigare Hedmorahönor, så jag har bara två Hedemoratuppar kvar och så kan jag ju inte ha det eller hur? =)
Kycklingarna från senaste kläckningen.

Kycklingarna från den misslyckade kläckningen i våras.

"Kycklingar" från fjolårets kläckning.
Jag undrar om det märks att jag är intresserad av olika hönsraser? ;)

Jag har även glömt att berätta att det blev totalt 6 killingar i år. 4 getkillingar och 2 bockkillingar. Alla andra år har jag fått övervägande bockar, så jag är jättenöjd. =)
Tyvärr en jättedålig mobilbild, men här syns i alla fall hälften av killingarna.
Dom är faktiskt söta som socker och hur roliga som helst att titta på.

2 kommentarer:

  1. Du är lycklig du, sett så här utifrån! Egna kycklingar och killingar!!!

    SvaraRadera
  2. ÅH vad avis jag blir!!! Jag vill också ha fler djur ju. och kycklingar....varför får vi inte kycklingar längre? Snyft. Sista gångerna nån höna har ruvat duktigt så blev det inget alls. Ingen kyckling ville komma ut. Vissa ägg var tomma, men i andra låg det döda kycklingar. :(

    SvaraRadera