onsdag 21 augusti 2013

Byggnadsminne?

För ca 65 år sedan byggde min farfar på beställning en husvagn till en man som så småningom skulle bli min pappas arbetsgivare. 
Han hade startat en grävmaskinsfirma och behövde någonstans att bo tillsammans med sin fru när han var ute på jobb. Allteftersom företaget växte blev det hans anställda som fick bo i husvagnen och så även min pappa. Med tiden kom det modernare husvagnar och bättre kommunikationsmöjligheter, så "farfars" husvagn fick pensionera sig och bli sommarstuga i stället.
När både tidigare arbetsgivaren och hans fru hade gått bort fick pappa en förfrågan av deras son om han var intresserad av att ta reda på husvagnen, vilket han avböjde och vagnen skulle därför eldas upp.
När det kom till min kännedom fick jag faktiskt ett legitimt skäl till att fråga min gamle far om han var "helt dum i huvudet?", så nu står husvagnen, till min lycka, här hos mig och fungerar som gäststuga. =)

Välkommen in!
Fungerande vedspis
Platsbyggd säng
Garderober
Byggd på ett gammalt busschassi
Nära till socklådan från sängen?
Litet tvättställ i tvättskrubben

2 kommentarer:

  1. Men vilken lyckans ost du är. Så fint boende på hjul. Ha, och med VEDSPIS!!!
    Stilig smal panel på utsidan, finurlig förvaring i trä mm
    Grattis!

    SvaraRadera