tisdag 7 maj 2013

Schlet´n

Jag har varit/är väldigt frånvarande från bloggen just nu, så jag kör en kort uppdatering.
Sista april med brasa här hemma och oväntat många oväntade brasbesökare, med önskemål om repris nästa år. Kul! :)
Lyckats övertala maken att följa med ut och rida och det lät inte som om det skulle bli en engångshändelse. Superkul!
 Beställda avelsägg ute på vift i över en vecka. Dök äntligen upp idag. Återstår att se om det blir några kycklingar alls den här gången. Oddsen är inte på min sida.
Kalvningar som oftast går bra, men i dag förlorade vi ändå en stor fin tjurkalv trots stödmatning. Vet egentligen inte vad som gick fel, men det är tredje (och sista) året i rad som samma kossa mister sin kalv. :(
Oro för gamla mamma som inte riktigt är  sig själv just nu. Hoppas att det är övergående.
29 dagar kvar tills barnen får sommarlov. Jag både bävar och längtar.
Skönt att slippa morgonstressen, men drygt med all annan stress det för med sig.
1:an flyttar hem från gymnasiet i morgon. Fyra veckors praktik står på schemat.
Jobb, jobb, jobb, men i morgon jobbar jag sista dagen innan tre veckors kompledighet från mitt dagjobb. Skönt!
Jag känner mig faktiskt ganska "schlet´n" (trött) nu.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar