lördag 18 maj 2013

Matvrak

Hos oss gäller det att hålla sig framme om man ska hinna få någon mat.
Min hovslagare, som är äldst i en brödraskara om tre, berättade tidigare i veckan att dom i tonåren satte i system att oavsett hur mycket mat deras mamma lagade skulle dom äta "grytan tom" och baske mig om det inte är exakt det som min barnaskara också satsar på.
I förrgår beställde 2:an våfflor och jag vispade beredvilligt ihop en trippelsats smet för att det garanterat skulle räcka ihop, men likt förbaskat fanns det bara 1½ bränd våffla kvar till mig när alla ätit.
I går passade vi på och grillade i det härliga vädret. Jag hade precis gjort i ordning mat till 4:an och 5:an när min gamla mamma ringde (hon har en osviklig förmåga att ringa "mitt i maten" eftersom vi förmodligen inte lever i samma tidszon). När jag avslutat samtalet och skulle ta för mig av det grillade köttet ser jag precis hur sista köttbiten försvinner in i en barnmun. "Jahapp...då blir det väl HighCarbHighFat menyn för mig" tänkte jag när jag inspekterade vad som fanns kvar på bordet. Hemgjord potatissallad, rostad fralla och grillsåser. Beach 2013 känns väldigt avlägsen just nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar