tisdag 23 april 2013

Tom i bollen

Jag kan konstatera, efter en rundklickning i bloggvärlden, att jag inte är ensam om total bloggtorka. Kanske beror det på vårkänslorna? Fast å andra sidan har jag inte direkt känt av några såna heller.....
Maken jobbar helvetes eftermiddagsskift, 1:an är som vanligt på skolan, 2:an har PRAO-vecka och bor hos min moster. Själv är jag hemma med "bara" tre barn, men lagar ändå mat som om vi vore vanliga hockeyfemman. Vi kommer troligen att leva på rester hela nästa vecka. =) 
På lördag ska mina kycklingar kläckas om kläckaren funkat som den ska. Spännande!
I brist på annat visar jag en bild på vårt kommande projekt.
Operation rädda gamla torvströladan.
Eftersom det är jag som gått spåntakskurs ligger tydligen ansvaret för nytt tak på mig.
I gengäld tänkte jag skicka maken på syllbytarkurs. ;)

Jag återkommer om/när jag har något vettigt att skriva. Tills dess fortsätter jag väl att smyga omkring på era bloggar utan att lämna en kommentar. Skäms på mig! =)

1 kommentar:

  1. Gillar. MYCKET. Dina projekt. Dina ansträngningar. Spåntakskurs - vad i hela fridens dagar. Själv planerar jag något ditåt på rökbastun. Någon gång. Antagligen hinner du före.

    Jag tror bloggtorkan för många handlar om att Instagram och twitter är nyare medier och därmed mer lustfyllda för många. Och snabbare än att blogga. Bara bilder att lägga upp. Eller max 140 tecken. Lätt som en plätt :-)

    Keep on your good work!

    SvaraRadera