lördag 14 juli 2012

Nu är det klippt!

Jag hade totalt förträngt att det var fredag den 13:e. Det kanske var därför det trots allt gick bara bra?
Jag har nämligen tagit mig (och Naturbruksstuderande 1:an) i kragen och äntligen klippt Klövsjötackorna. Som tur är har det inte varit speciellt varmt, så dom har inte behövt lida av att fortfarande ha "ylletröjan" på sig.
Klövarna fick sig också en omgång. Otroligt hur olika dom växer/nöts på olika djur. Äldsta tackan och baggen hade faktiskt finaste/bästa klövarna. Mest förvuxna hade, som förväntat, lånebaggen Brom, sedan var det dött lopp mellan ungdomarna Arya och Farica.
Titeln "mest upprörda" vann Cillas lamm som skrek oupphörligt medans jag klippte nyförlösta Farica.
Dom kan väl ändå inte vara så dumma att dom inte ser att det inte är mamma, som dessutom är vit, eller är det inte för intet dom kallas "fårskallar"?

Nu har jag gjort två semesterveckor och ska börja jobba på måndag, men bara en vecka, sedan är jag ledig i två veckor igen. Skönt, för annars hade det kännts otroligt surt att semestern redan var slut, utan att jag har hunnit se nämnvärt mycket sommar.

Ha´t gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar