tisdag 15 maj 2012

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Helena.

1. Tror du på spöken? Varför

Ja, fast jag vet egentligen inte varför, för jag har aldrig haft äran att få möta nåt.

2. Vilket är ditt drömjobb?

Jag har alltid velat bli veterinär, men när jag var i "skolåldern" tyckte jag att det kändes som en hel evighet att plugga HELA sju år till, så jag blev Transporttekniker i stället.
Jag är faktiskt för det mesta ganska nöjd med mitt nuvarande yrke också. Åtminstone innan jag bytte arbetsplats....

3. Vilken är den bästa bok du läst?

Oj, jag har läst så många.... Min första bok var "Lilla huset i stora skogen" och den tyckte jag var väldigt bra.... för 35 år sedan. Numera blir det bara ljudböcker.

4. Hur ser din drömresa ut?

Jag vill hemskt gärna åka till Australien. Gärna en ridsemester. Annars skulle det inte vara dumt att åka motorcykel tvärsöver USA heller.

5. Om du skulle bjuda mig på middag, vad skulle jag få ?

Hm, det skulle nog bli konjaksflamberad fläskfilé med rotsaksterrin bara för att såsen blir så god att jag kan tänka mig att slicka tallriken (och grytan) ren.

6. Vad är nöje för dig?

En skogstur på hästryggen eller en mc-tur på slingrande vägar i lagom varmt väder. Bådadera händer alltför sällan tyvärr.

7. Hur ser din kommande sommar ut?

Tyvärr som alla andra somrar. Vi är bönder och bönder jobbar allra mest på sommaren.

8. Beskriv dig själv med fyra ord.

Disträ, oorganiserad, trött och hederlig tror jag det får bli.

9. Vad ser du helst på TV?

Jag tittar ju nästan aldrig på TV, men jag gillar historia och dokumentärer.

10. Ditt dröm - fortskaffningsmedel?

Den står redan på gården och är en Yamaha Dragstar.

Jag får nog ta mig en funderare på vilka jag ska skicka utmaningen vidare till....
Återkommer!

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa lite mer om dig....hade fått för mig att du jobbade på posten!? :P

    Vad är ni för slags bönder om man får fråga? Vet att ni getter...och häst. Men vad mer? Eller det räcker kanske? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog examen som Transporttekniker, men det stämmer att jag jobbar som brevbärare. Även det är ju en typ av transport. ;)
      Vi är riktiga månskensbönder. D.v.s. vi har bara tid att vara bönder på nätterna eftersom vi har vanliga jobb på dagarna. Vi har dikor (den enda djurgrupp som maken erkänner), får, getter, hästar och höns.

      Radera