onsdag 9 maj 2012

Sprucken tidsplan

Jag går en kurs igen! :)
Den här gången är det Thaimatlagning. Gott, gott!
Första gången lärde vi oss att göra vårrullar, men när jag skulle praktisera mina kunskaper hemma såg det mest ut som "hårrullar", fast goda. ;)
Andra gången gjorde vi kycklingspett med jordnötsås och ikväll blev det något som lät som "Plamnamnam" och betyder biffwok översatt till svenska.



I morgonbitti åker hela familjen utom 1:an till Stockholm på lillsemester. Eftersom vi är "månskensbönder" hinner vi inte med någon sommarsemester, så därför passar vi på nu.
Tyvärr följer inte mina getter tidsplanen så därför krockar killningen med resan.
Då är det ju tur att 1:an fått ledigt från skolan för att vara hemma och sköta om allt. :)



I fall även kossorna har bestämt sig för att trotsa vår tidsplan har vi stängt in "Big daddy" för sig själv så att ingen riskerar att bli tvungen att gå in till honom, trots att han är snäll som ett lamm.

Foto från i fjol.
Jaha, här sitter jag och bloggar mitt i natten trots att jag ska upp klockan 5 i morgonbitti.
Det är enbart för att hund*** bestämde sig för att finta bort mig igen när jag skulle ta in honom. Wrooom, så var han borta... :(
Du kan tacka, eller skylla på honom att det blev ett blogginlägg den här veckan.

See ya!

3 kommentarer:

  1. Haha..sicken rackare till vovve. Har själv också funderat på en thaimats-kurs =)
    Hoppas ni får en bra lillsemester och att djuren hemma sköter sig!
    kram ♥

    SvaraRadera
  2. Du har en utmaning hos mig, titta gärna in. ♥

    SvaraRadera