onsdag 2 januari 2013

Vända på dygnet

Jaha, här sitter jag nu efter endast 3½ timmes sömn och försöker fördriva tiden tills jag rimligtvis kan åka till jobbet.
Varken jag eller maken har jobbat sedan före jul och hela familjen har mer eller mindre vänt på dygnet. Jag kunde omöjligt somna i går kväll/natt. (Inte hjälpte det att jag tagit en ofrivillig tupplur på soffan tidigare på kvällen) Sista gången jag tittade på klockar var den strax före kl. 1. Kl. 4.30 kallade toan på mig. 5.15 ringde det någon från landsnummer 0094 och upprepade bara "Hellå" när jag försökte utröna vad vederbörande ville. Obehagligt när telefonen ringer på "okristliga" tider. Brukar inte vara goda nyheter då.... Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin nyårsmiddag ni hade =)Hoppas det nya året börjat fint. Har är det förkylning som gäller så det händer inte allt för mycket. God fortsättning!Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Det är så lätt att vända på dygnet fel...men vända det rätt är ta mej 17 skitsvårt. :P
    Hoppas du höll dig vaken på jobbet. :)

    SvaraRadera