torsdag 10 januari 2013

Horn i sidan

Jag är så att säga "fodervärd" åt en bagge som inte får plats hemma hos sig, men är en så trevlig och kelig bekantskap att ägarna inte ville slakta honom.
Som den gästfria människa jag är lovade jag att han kunde få bo här hos våra baggar tillsvidare.
I går passade den trevlige baggen på att tacka för gästfriheten genom att oprovocerat stånga mig två gånger. Först i baken när jag skulle ställa ner vattenhinken, sedan på låret när jag vände mig om för att kolla vad det var frågan om. Det var tydligen ingen engångsföreteelse heller eftersom jag har varit tvungen att beväpna mig med en käpp för att kunna sköta om dom i dag.
Det känns som om det antingen är dags för honom att flytta tillbaka hem eller till de evigt gröna ängarna?

1 kommentar:

  1. Sicken rackare!! Han lever farligt den stångande busen =)
    kram ♥

    SvaraRadera