söndag 27 januari 2013

Feberyra

Jag är ledig i morgon och sällan har jag varit så glad över en ledig måndag som nu.
4:an fick feber på torsdagkväll så maken fick vara hemma och VAB:a på fredagen. På kvällen däckade 4:an tidigt efter att ha vägrat Alvedon, men efter en liten stund hör vi en upprörd röst från övervåningen som skriker "Dom kommer! Men, sluta jaga mig!" det dundrar utför trappan när 4:an kommer i full fart skrikandes "SLUTA JAGA MIG!!!" och blir skitförbannad när vi andra sitter som "starholkar" och inte ser dom små gubbarna som kommer jagandes efter.
Jag har nu legat fastkilad mellan en feberyrig 4:a och en överentusiastisk 5:a i två nätter och en tredje natt väntar. Hoppas att det inte är något virus som kommer att gå hela laget runt nu bara.
Godnatt! Nu ska jag gå och kila ner mig. =)

1 kommentar: