söndag 13 januari 2013

Inte min dag

Maken jobbar helvetes 12-timmarsskift i helgen. Say no more liksom!
I går var jag, 1:an och 2:an och köpte ett traktorlass ved. 2:an tillbringade halva tiden stönandes och trampandes på en och samma fläck och andra halvan i bilen med kalla tår. Klä dig varmt var det sista jag sa innan vi skulle åka hemifrån, men vi har tydligen skilda uppfattningar om vad det innebär. Summan av kardemumman blev i alla fall att det var jag och 1:an som gjorde mesta jobbet och min kropp tolkade det tydligen som att jag var gravid igen eftersom den simulerade foglossning. 
Efter hästskötsel blev det alltså soffhäng med varmt "kattskinn" för hela slanten. Nice!
Dagen i dag började bra med kaffe på sängen, men sen spårade den ur.
Torktumlar´n torkar inte tvätten = 1:an får ta med sig blöta kläder till skolan, jag har tippat ut mjölk över köksgolvet, tappat en flaska flytande smör i golvet, haft översvämning i badrummet, 50-kgs hunden har varit på rymmen, motorvärmarkabeln till bilen var trasig och sist men inte minst larmade den återkommande oljetryckslampan när jag skulle skjutsa 1:an till bussen. 
Lite skyldig såg han allt ut när han väl kom tillbaka med rim i  pälsen.
Jamen, då sitter jag väl här och beklagar mig på bloggen i stället och ser fram emot morgondagen då jag får åka till jobbet och "vila upp mig". =)

1 kommentar: