lördag 3 mars 2012

Helv*tesvecka

Det var meningen att jag skulle jobba tre dagar, men pga av sjukdom på jobbet blev det hela veckan.
Eftersom maken jobbar helvetes eftermiddagsskiftet den här veckan fortsätter min arbetsdag alltid tills det är dags för sängen.
I torsdags var jag så trött och hade sån huvudvärk (migrän?) hela dagen att jag mådde illa. Jag lovade mig själv att "bara jag kommer hem ska jag gå och vila en stund". Sagt och gjort! När småttingarna var hämtade på dagis och middagen uppäten gick jag upp för att, trodde jag, vila i en halvtimme.


Klockan 21 vaknar jag av att "främmande varelser" studsar i min säng och talar om att "nu tänker vi gå och lägga oss". Tusen tankar rusade genom min bedövade hjärna, bl.a. Vilka är ni? Vart är jag? Vad är klockan? Sen kom verkligheten ifatt mig. Helv*te!!!!
Hästarna står kvar ute, lagår´n är ogjord, minstingarna är inte nattade och jag har definitivt inte varit och gjort kvällsjobbet. Gissa om jag hade lust att bara dra täcket över huvudet och somna om.... Bläää.
Men nu är det lördag och till veckan har jag tagit ledigt tre dagar eftersom barnen har sportlov och jag tänkte att vi skulle försöka hitta på något kul tillsammans. =) En rolig aktivitet som jag har bokat in åt oss är röntgen av min handled, men till barnen har jag sagt att vi ska åka på "shoppingresa". ;)

So long!

3 kommentarer:

  1. Shit happens!!
    Men skönt att få vara ledig några dagar..då kan du kanske hämta igen en del av livet =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt. Hoppas du åtminstone slapp huvudvärken sen. Och till veckan blir det bättre. :)

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vilken vecka!
    Hoppas det gick bra på röntgen iallafall.

    Frieri på skottdagen kanske ligger i generna :)
    Kramkram

    SvaraRadera