fredag 15 juli 2011

SEMESTER

Så har jag äntligen semester, visserligen en vecka försenat eftersom vår sommarjobbare hoppade av i sista minuten, men "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" som det sägs.
Eftersom jag har vikarierat som sommarjobbare i veckan och som omväxling faktiskt jobbat heltid, tyckte jag att jag gjort rätt för att få lata mig så här första kvällen. Hemgjord kebab med pommes frites och ett glas rött medans jag snor ihop det kändes lagomt slappt.
Då slår "katastrofen" till! Pappan åker iväg för att bala dom sista balarna och GLÖMMER 4:an hemma! Ve och fasa! Det flyger lösa föremål genom köket och vi är "dumma i huvét" allihopa. Som grädde på moset bränner sig 5:an på en pommes frites och uttrycker högljutt sitt ogillande. När jag känner första svettpärlorna tränga fram i pannan kliver 2:an in som en hjälte och erbjuder 4:an att spela Lego Star Wars och 3:an distraherar 5:an med Lotta på Bråkmakargatan. All traktoråkning och brända fingrar är bortglömt. Det gör ju inte saken sämre att 2:an fixat en rabarberkaka till efterrätt också.... Mammas killar! =)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar