onsdag 26 december 2012

Nu är äntligen glada julen slut.

Jag kan berätta att datorn överlevde mjölkchokladattacken, men tyvärr funkar inte tangenterna och då är det lite svårt att skriva på den. Nu har jag lånat tangentbordet från barnens dator bara för att kunna ge ifrån mig ett litet livstecken här på bloggen.

Jag har mer eller mindre fått jobba övertid senaste två veckorna, plus att vi även var tvungna att jobba lördag före jul eftersom det är en så lång julhelg i år. Som grädde på moset har maken jobbat "helveteseftermiddag/12-timmarsskiftet" veckan före jul så där fanns ingen hjälp att hoppas på.
Julafton kom och gick trots att jag inte hunnit med hälften av vad jag föresatt mig, men alla blev i alla fall mätta och barnen fick träffa tomten.
I år hade jag dessutom bara lyckats förväxla tre julklappar. 2:an fick makens, 3:an fick 4:ans och 4:an fick 3:ans. Det tar sig!
50-kgs hunden valde att köra en "favorit i repris" och kissade även i år på granen, plus att han satte i sig Västerbottensosten från ostbrickan.
Förra helgen hade vi äntligen invigning av nygamla stallet och det blev såååå bra. =)
Shettisens box är inte klar än, men hon är så väluppfostrad att det räcker med lite spån i ett hörn så håller hon sig där.
 


 


 
I morgon ska jag, maken, 2:an och 3:an åka och titta på The Hobbit. 1:an har redan varit och sett den tillsammans med några kompisar och har därför lovat att stanna kvar hemma med 4:an och 5:an. Tackar!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Själv är jag föräldraledig i mellandagarna och ser fram emot Nyårsafton som jag personligen tycker är mycket trevligare än julen. =)

 

2 kommentarer:

  1. Vovven blev väl glad över sin inomhustoa. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, han såg rätt generad ut när jag upptäckte pölen...

      Radera