fredag 28 december 2012

Ljus i vårt hus

Säga vad man vill, men tråkigt blir det aldrig i 4:ans barns sällskap.
Vid frukostbordet fyllde 4:an sin tallrik så full att den rann över. Medans jag höll mina kupade händer under bordskanten för att fånga upp det som rann sprang 4:an efter papper och 3:an hämtade disktrasan. När olyckan var undanröjd och jag gick för att skölja ur trasan uppstår ett paniskt skrikande vid bordet. När jag vänder mig om för att kolla vad som är orsaken har 4:an slängt sitt papper över ljusen jag hade tänt för att göra det lite mysigt.
Så... hur har din dag börjat då?  =)

2 kommentarer:

  1. Det gäller att hålla sig vaken, om inte så blir en väl vaken av sånt sällskap. ;)

    Hur gamla är ungarna dina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1:an drygt 17 år, 2:an drygt 14 år, 3:an 11½ år, 4:an 6½ år och 5:an 3½ år

      Radera