torsdag 22 november 2012

Missöden

Jag skulle ha varit på mammografi idag......
Nej, jag glömde inte, det var bilen. Oljetryckslampor verkar inte vara min grej? 
Vi hann bara 1 mil hemifrån innan gamla pappa fick komma och bogsera tillbaka oss.
Skam den som ger sig!
Någon mammografi blev det inte, men med hjälp av familjens andra bil kom vi oss så småningom till stan ändå för att handla bl.a. målarfärg till stallet.
Vi köpte även ett förvaringsskåp till hallen trots att maken inte alls ville ha det och nu ska jag berätta hur man gör för att få motsträviga äkta män att köpa förvaringsskåp dom inte alls vill ha.
Ta med en 3-åring som ni ansvarar för (det går bra att tillfälligtvis låna någon annans). Sedan argumenterar du så intensivt om nödvändigheten med precis det förvaringsskåpet att ni glömmer bort 3-åringen som just då försöker klättra upp i en bokhylla som inte sitter fast någonstans.
När då bokhyllan tippar med ett brak in i bakomvarande garderob och 3-åringen vrålande av skräck hukar under kommer garanterat personalen springande för att se vad som hänt.
Då lovar jag att maken, för att ta udden av pinsamheten, pekar på förvaringsskåpet och säger "Vi vill köpa ett sånt där".
Klart! =)

2 kommentarer:

  1. Smart! Ska 3åringen ha hjälm eller annat skydd på sig eller går det bra ändå? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du väljer en butik som har tätt mellan raderna av möbler behöver 3-åringen inga skydd, men det vore kanske bra att ha i "luftigare" butiker. ;)

      Radera