tisdag 27 november 2012

Fullt ös, medvetslös....

Maken har helvetesskiftet igen och den här gången har jag ordnat det värre än vanligt för mig själv. Inte nog med att jag har ett kvällsjobb tre kvällar i veckan. Jag har även prickat in stallmålning, Thai matlagningskurs, APT, styckning av halv gris och julfest med jobbet. Phew!
För att lyckas ro i land allt har jag anlitat mina gamla föräldrar att hämta hem 5:an från dagis onsdag och fredag. Döm då om min förvåning när jag med andan i halsen springer in på dagis i kväll och det inte finns något barn kvar. 
Jag ringer naturligtvis gamla mamma för att checka av hennes "schema" och hon bekräftar stolt att dom minsann kommit ihåg att hämta 5:an i dag onsdag. Eeh, okej?
Det känns som om det är en rätt bra idé att ringa och kolla så att 5:an faktiskt blir hämtad i morgon onsdag också.... 
 

3 kommentarer:

  1. Haha..Ja, du ser verkligen ut att ha fullt upp. Tur det är trevliga saker du skall göra =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt med julrusch men din kanske blir ovanligt lång....

    SvaraRadera
  3. Hahaha perfekt med barnvakt ju! :D
    Hoppas att du hinner med dej nu, huvudsaken du hinner med julfesten! Hihi. Vi ska också på julfest med jobbet på fredag.
    Kram

    SvaraRadera