onsdag 11 december 2013

Vart är källkritiken?

Jag hamnade i en diskussion med Djurens rätt på facebook igår. En tjej skrev att mjölkproduktion är djurplågeri och jag kunde bara inte låta bli att fråga hur hon kunde säga det. 
En helt ny skrämmande värld har öppnat sig för mig nu när jag har förstått hur trångsynta dessa människor är. Hon skickade PDF-broschyrer till mig med direkt felaktiga påståenden som dessa människor tar som sanning utan att vara ett dugg källkritiska.
Jag är inte emot att djuren ska ha det bra, men tycker inte att dom ska förmänskligas.
Har mänskligheten börjat tappa kontakten med sitt ursprung? 

1 kommentar:

  1. Du är något på spåren. Och inte blir det bättre av att allt fler flyttar till eller växer upp i städer. Vi är den sista generationen med ett naturligt förhållningssätt till tamdjur, natur och vilda djur. Kontakten med ursprunget tunnas ut, jag är glad att jag inte lever om två generationer till. Sa surtanten :-)

    SvaraRadera