söndag 8 december 2013

Krigsstigen

Nu mina vänner är det på gång. Jag har beställt en ny kamera! Wohoo!!!
Jag skickade in min 4-år gamla på service för tredje gången med samma fel och fick ett brev tillbaka att det var sand i kameran och att det skulle kosta drygt 1500:- att laga den = lika bra att köpa en ny. Min undran är bara, när f-n skulle det ha kommit in sand i kameran? Jag har ju inte kunnat använda den sedan 2:ans konfirmation i maj och då hade badsäsongen inte ens börjat?
Jag känner mig överlag på krigsstigen just nu. 1:an hade en kallelse till tandläkaren som maken ringde och ville ändra. Kvinnan i andra änden skulle avboka tiden och återkomma med en ny. Det gjorde hon aldrig. I stället kom ett krav för uteblivet besök! När jag försökte ringa dit höll jag på att bryta ihop över alla knappval som skulle göras på telefonen för att få prata med en människa, så jag la på och mejlade i stället.
Till svar får jag att "Det är tråkigt att du är upprörd, men din man har ALDRIG ringt hit." Ändå sitter jag och tittar på registrerade samtal i hans mobil och det står klart och tydligt "FTV 23/10 kl. 10.21". DET är som att flagga med ett rött skynke för mig! Maken och 1:an skakar bara uppgivet på huvudet åt mig när jag drar igång mitt "korståg", men hittills har det i alla fall inte kommit något inkassokrav för utebliven betalning från folktandvården. Inte heller någon förklaring till hur dom kan påstå att maken INTE har ringt när det finns registrerat på hans mobil att han gjort det. Har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta gräva i det, eller nöja mig med uteblivet betalningskrav?

Fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Det tar tid och kraft att stå på sig! Men man behöver ibland göra det för sin egen skull.. Att alltid vika sig för det är enklast gör något med en som människa tror jag. Något negativt.

    SvaraRadera