fredag 29 november 2013

Som nytt och halvtrasigt

Fick en ny smartphone i födelsedagspresent ifjol. Tyvärr var skärmen sprucken, men i övrigt funkade den utmärkt. Jag tänkte ändå att det var bäst att lämna in den innan garantin gick ut och gjorde därför så, i tron att dom bara skulle byta ut skärmen. Nu fyra veckor senare har jag, efter att ha ifrågasatt vart den tog vägen, fått en helt ny smartphone med andra funktioner och naturligtvis utan alla Appar jag laddat ner. Blir till att börja om från början med att lära mig alla "finesser" igen.
Torktumlaren "dog" ju för några veckor sedan, men som tur är hade jag den goda smaken att gifta mig med en händig man, så nu är den som ny igen.
Diskmaskinen drog också sin, trodde jag, sista suck i tisdags, men även den lyckades "händige herrn" få liv i igen, så nu är också den som ny. =)
Digitalkameran har jag, efter att ha varit i kontakt med butiken, fått skicka in på service enligt garantin för tredje gången med samma fel. Hoppas, hoppas, hoppas att även dom, likt mobiltelefonen, väljer att ersätta den med en ny.
Då är det, bortsett från några småfel på bilen (ombesiktning), bara tvättmaskinen som haltar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar