fredag 29 november 2013

Ej genomtänkt shopping

Idag har vi (min man, 5:an och jag) varit till stora staden i norr för att slå två flugor i en smäll. Besikta bilen och hämta hem 1:an från skolan.
5:an blev, sin vana trogen, åksjuk och kräktes på vägen upp. No big deal! Med "Bonden Åse" på SVT Play i mobilen kändes det tydligen okej att fortsätta resan. 
Medans maken var på bilbesiktningen fördrev jag och 5:an tiden på RUSTA och passade bl.a. på att prova massagefåtöljer. Nej, jag blev inte frestad att köpa någon.
När jag lyckats få shoppingkorgen överfull med "saker jag inte visste att jag behövde" och precis skulle säga till 5:an att "Nu får nog pappa lov att komma, annars blir det här dyrt", gjorde han tack och lov precis det. =)
I tisdags fick jag hem en STOR hundbädd som jag skickat efter till 50-kgs hunden, men lilla valpen sa "Tackar" och la omedelbart beslag på den, så idag har jag köpt en annan STOR hundbädd till 50-kgs hunden. Problemet är nu bara vart jag ska få plats med dom här två enorma hundbäddarna? 
Tänkte inte på det.....

Trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. Blir nyfiken på vad den lilla hunden ska bli när hon blir stor - 50kg?
    Trevlig helg till er också!

    SvaraRadera
  2. Eftersom även hon är en blandras kan man aldrig riktigt veta, men hennes föräldrar ligger i 35-kgs klassen, så fullt lika stor som 50-kgs hunden kommer hon förhoppningsvis inte att bli. :)

    SvaraRadera