onsdag 19 augusti 2015

Ömsom jobb, ömsom semester

Varje sommar beställer mitt kvällsjobb storstädning av lokalerna och då ska till och med väggar och tak dammtorkas. 
Det är naturligtvis dötråkigt göra och dötråkigt göra har jag en tendens att skjuta framför mig. I fjol skyllde jag på att det var fint väder varje dag och att jag skulle vänta tills det regnade nån dag. Ja, det vet vi ju hur det blev med dom regndagarna. Dom kom aldrig!
I år har jag skyllt på att det varit viktigare att renovera huset till 1:an med sambo och att jag kunde ta storstädet när vi var klara med renoveringen. Visst! Renoveringen är INTE klar på långa vägar och storstädningen skulle helst ha varit klar idag, men....
Rena rama gympapasset att klättra upp och ner med skurhink.
Sen ska trög skurmaskin och tjurig polermaskin  också köras.
Jag har semester från dagjobbet den här veckan och det känns ju inte fel med tanke på vädret.
Eftersom det inte varit något väder att prata om tidigare i sommar, så har vi aldrig brytt oss om att sjösätta båten, men i dag skulle det ske....var det sagt.
Jag och barnen väntade tålmodigt på maken, som "bara" skulle fara och slå det sista åt honom som hjälpt oss att bala i sommar. 
När klockan närmade sig 15 och jag varken hört, eller sett till honom gav jag upp och packade i stället in hundar, ungar, badgrejor och picknickmat i bilen.

Mot badplatsen, genom blåbärsskogen.
Det blev trots allt en härlig kväll med årets första dopp för mig och livets första simtur för tiken. 1:ans valp som är en retrieverblandning torkade direkt, medans tiken, trots att hon till största delen är labrador, fortfarande är blöt i pälsen. Måste vara den där droppen schäfer hon har i sig som rår för det?
Badhundar
I morgon hoppas jag att vi gör ett nytt försök med båten, för jag vill verkligen hinna fara till vårt hemliga badställe innan sommaren tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar